.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل منابع طبيعي گيلان :بلا نزديك است

بيابان زايي در سال‌هاي اخير چنان گسترش يافته است كه اگر اين روند ادامه يابد در آينده نزديك با بلا و فاجعه روبرو خواهيم شد

مديركل منابع طبيعي گيلان گفت : بيابان زايي در سال‌هاي اخير چنان گسترش يافته است كه اگر اين روند ادامه يابد در آينده نزديك با بلا و فاجعه روبرو خواهيم شد.

"رسول محمدي"روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به روز جهاني بيابان زايي ، بيابان زايي را بلايي خزنده و آرام كه اراضي حاصلخيز را به منطقه‌اي غيرقابل استفاده و بي‌حاصل مبدل مي‌كند،عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: بيابان زايي مشكل اساسي و كليدي است كه تنها در انهدام و نابودي اراضي حاصلخيز و بارور و كاهش توليدات بيولوژيك خلاصه نمي شود بلكه اين پديده تنوع حياتي و نظام زيستن را نيز نابود مي‌سازد.

وي با هشدار نسبت به عواقب بيابان زايي اظهارداشت : بيابان زايي نتيجه عمل متقابل بين انسان و محيط سخت و تغيير پذيراست و زماني اتفاق مي‌افتد كه انساني در محيط نفوذ كند و بدون درك محدوديت‌ها و حساسيت‌هاي آن به فعاليت بپردازد كه چندان در بقاء آن ضروري نباشد.

وي مهمترين عوامل بيابان زايي را تخريب جنگل‌ها و مراتع ، تخريب اراضي كشاورزي ، توسعه شهرها و روستاها، افزايش بي‌رويه جمعيت و برداشت بي‌رويه آب از سفره‌هاي زير زميني ذكر كرد.

مديركل منابع طبيعي گيلان گفت: بيابان زايي در سطح بين‌المللي به همكاري و همدلي جهاني و در داخل كشور نيز نيازمند يك عزم و برنامه ملي است.

محمدي افزود: راه‌هاي پيشگيري و مهار پديده زشت بيابان زايي و خشكسالي از طريق تقويت زمينه‌هاي دانش ،آگاهي و توسعه سيستم‌هاي اطلاع رساني براي مناطق مستعد خشكسالي و بياباني شدن، مبارزه با تخريب اراضي با حفاظت خاك ، جنگل كاري و بازكاشت درختان جنگلي و تشويق و مشاركت مردمي و آموزش زيست محيطي ميسر مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.903 seconds.